Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Сiтуацыйная дапамога

АЛГАРЫТМЫ АКАЗАННЯ СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОГІ ІНВАЛІДАМ РОЗНЫХ КАТЭГОРЫЙ

Для забеспячэння доступу інвалідам нароўні з іншым насельніцтвам да сацыяльна-значных аб'ектаў, неабходна аказваць сітуацыйную дапамогу ў залежнасці ад вiду і наяўнага ў інваліда парушэння здароўя.

Кантактны нумар тэлефона работнiка, якi адказны за аказанне сiтуацыйнай дапамогi iнвалiдам:

Насковiч Iрына Мiкалаеуна, педагог-псiхолаг -  8 (01647) 2 31 59

Лаская Валянцiна Уладзiмiрауна, педагог сацыяльны – 8 (01647) 2 31 59

АСНОЎНЫЯ КАТЭГОРЫІ ІНВАЛІДАЎ, ЯКІЯ МАЮЦЬ ПАТРЭБУ Ў СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОЗЕ

№ п/п

Код

Пераважны вiд дапамогі

Сiтуацыйная дапамога

Графiчная выява

1

К – Інвалід перамяшчаецца ў калясцы

Мае патрэбу ў частковым староннім доглядзе і дапамозе, у т.л. па-за домам, у сувязі з выяўленым абмежаваннем здольнасці да мабільнасці.

Мае патрэбу ў дапамозе супрацоўнікаў арганізацыі пры перамяшчэнні па тэрыторыі арганізацыі.

 

 

 

2

А – з парушэннем апорна-рухацельнага апарата

Мае патрэбу ў частковым староннім доглядзе і дапамозе, у т.л. па-за домам, у сувязі з выяўленым абмежаваннем здольнасці да самаабслугоўвання і бытавога жыцця.

Мае патрэбу ў дапамозе (суправаджэннi) супрацоўнікаў арганізацыі па тэрыторыі арганізацыі.

 

 

3

С – Інвалід сляпы і са слабым зрокам абмежаваны ў арыентацыі

Мае патрэбу ў частковым староннім доглядзе і дапамозе і суправаджэнні, у т.л. па-за домам, у сувязі са значна выяўленым абмежаваннем здольнасці да арыентацыі (сляпыя і са слабым зрокам).

Інвалід па зроку (сляпы). Мае патрэбу ў дапамозе (суправаджэннi) супрацоўнікаў арганізацыі па тэрыторыі арганізацыі.

 

 

 

4

Г – Інвалід глуханямы або глухі

Мае патрэбу ў спецыялізаванай дапамозе (сурдаперакладчыка) пры фармальных узаемаадносінах (пераважна па-за домам) у сувязі са значна выяўленым і выяўленым абмежаваннем здольнасці да зносін і міжасобасных ўзаемадзеянню (глуханямыя, глухія).

Пры фармальных ўзаемаадносінах з супрацоўнікам арганізацыі мае патрэбу ў паслугах сурдаперакладчыка

 

 

 

 

 

5

У – Інвалід абмежаваны ў зносінах і кантролі за сваімі паводзінамі

Складаюць інваліды з выяўленымі (цяжкія праблемы) парушэннямі разумовых функцый. Пры наведванні арганізацыі інвалідам з кодам «У» сітуацыйная дапамога аказваецца суправаджаючымi іх асобам супрацоўнікам арганізацыі пры наяунасцi цяжкасцей.

суправаджэнне і дапамога ў арыентацыі (уваход/выхад); - азнаямленне з размешчанай у арганізацыі інфармацыяй; - дапамога ў запаўненні дакументаў (ўдакладніць інфармацыю)

 

 

 

 

АЛГАРЫТМЫ АКАЗАННЯ СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОГІ ІНВАЛІДАМ

У мэтах забеспячэння ўмоў для бесперашкоднага доступу ва ўстанову інвалідаў, якія маюць патрэбу ў сітуацыйнай дапамозе забяспечана:

1. Выдзеленае на стаянцы ўстановы спецыяльнае парковачнае месца для аўтатранспарту інвалідаў;

2. Будынак, абсталяваны элементамі даступнасці (пандус, поручні, шырокія дзвярныя праёмы, кнопка выкліку персаналу) у адпаведнасці з дзеючымі нарматыўна-прававымі актамі ў сферы горадабудаўнічай палітыкі;

3. Зоны аказання паслуг абсталяваны элементамі даступнасці;

4. Ва ўстанове ў наяўнасці маюцца тэхнічныя сродкі рэабілітацыі, якія дазваляюць перамяшчацца па-за і ўнутры будынка (крэсла-калыска, хадункі).

Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам» К": (Інвалід перасоўваецца на калясцы, мыліцах).

Супрацоўнік ЦКРНіР: 

выходзіць на вуліцу, адкрывае ўваходныя дзверы;

інваліду на мыліцах прадастаўляе крэсла-калыску пры ўваходзе ў будынак, аказвае дапамогу пры перамяшчэнні ў крэсла-калыску;

дапамога пры ўваходзе ў будынак;

удакладняе, у якой дапамозе мае патрэбу атрымальнік сацыяльных паслуг, даведаецца мэта наведвання адміністрацыя паведамляе аб наведванні кліента з абмежаваннем перамяшчэння;

дапамагае распрануцца ў гардэробе; даведацца пра мэты наведвання; калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета; пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае да кабінета. суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;

адмова ад адказнасці суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;

пры выхадзе з установы аказвае дапамогу.

Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам "С"  (Інвалід сляпы і са слабым зрокам абмежаваны ў арыентацыі).

Супрацоўнік ЦКРНіР:
сустракае сляпога інваліда на вуліцы (на ўваходзе ў будынак);
адчыняе ўваходныя дзверы;
дапамагае ўвайсці ў будынак;
даведваецца з якой мэтай наведаўся;
дапамагае распрануцца ў гардэробе;
пры неабходнасці знаёміць з усімі надпісамі ва ўстанове;
пры звароце без запісу, паведамляе спецыяліста аб атрымальніку сацыяльных паслуг;
бярэ атрымальніка сацыяльных паслуг пад локаць і суправаджае да кабінета спецыяліста;
Спецыяліст па сацыяльнай рабоце, супрацоўнік установы:
выходзiць да атрымальніка сацыяльных паслуг, пытае мэту наведвання;
суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання (магчыма з падтрымкай пад локаць);

пры неабходнасці аказвае дапамогу пры арыентацыі ў кабінеце;
пры неабходнасці дапамагае пры апрананні і распрананні;
пры неабходнасці кансультацыі іншага спецыяліста суправаджае атрымальніка сацыяльных паслуг у перамяшчэнні па кабінетах, падтрымліваючы яго пад локаць;
па заканчэнні прыёму суправаджае атрымальніка паслуг пры перамяшчэнні да гардэроба;

аказвае дапамогу пры апрананні;

суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.

Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам «А» (інвалід з нарушэннем апорна-рухацельнага апарата).


Супрацоўнік ЦКРНіР:
сустракае інваліда, пытае пра мэту наведвання;
адкрывае і зачыняу ўваходныя дзверы;
дапамагае распрануцца ў гардэробе;
пры звароце без запісу, паведамляе спецыяліста аб атрымальніку сацыяльных паслуг;
суправаджае да кабінета спецыяліста
пры неабходнасці дапамагае пры апрананні і распрананні;
пры неабходнасці кансультацыі іншага спецыяліста суправаджае атрымальніка паслуг да кабінета;
па заканчэнні прыёму суправаджае атрымальніка паслуг пры перамяшчэнні да гардэроба;
дапамога пры апрананні.
суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.

Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам " Г " (Інвалід глуханямы або глухі).


Пры наведванні ўстановы інвалідам з дадзеным кодам, сітуацыйная дапамога аказваецца суправаджаюць іх асобам супрацоўнікамі ўстановы пры ўзнікнавеннi цяжкасцей.
Супрацоўнік ЦКРНіР:
суправаджае і дапамагае арыентавацца (уваход/выхад);
у час знаходжання інваліда ва ўстанове суправаджае інваліда па тэрыторыі ўстановы, знаёміць з пісьмовай інфармацыяй аб праводзімых ва ўстанове мерапрыемствах;
суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
аказанне дапамогі ў запаўненні дакументаў;
па заканчэнні прыёму суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.

Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам "У" (Інвалід абмежаваны ў зносінах і кантролі за сваімі паводзінамі).

Сітуацыйная дапамога аказваецца суправаджаюць іх асобам супрацоўнікамі ўстановы пры ўзнікаюць цяжкасцях.
Супрацоўнік ЦКРНіР:
суправаджае і дапамагае арыентавацца (уваход/выхад);
даведваецца пра мэту наведвання;
знаёміць з размешчанай ва ўстанове інфармацыяй аб праводзімых ва ўстанове мерапрыемствах, удзельнічае ў правядзенні рэабілітацыйных мерапрыемстваў;
суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
аказвае дапамогу ў запаўненні дакументаў;
па заканчэнні прыёму суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.
знаёмiць з размешчанай ва ўстанове інфармацыяй;
дапамвгае ў запаўненні дакументаў (удакладніць інфармацыю);
суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.