АЛГАРЫТМЫ АКАЗАННЯ СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОГІ ІНВАЛІДАМ РОЗНЫХ КАТЭГОРЫЙ
Для забеспячэння доступу інвалідам нароўні з іншым насельніцтвам да сацыяльна-значных аб'ектаў, неабходна аказваць сітуацыйную дапамогу ў залежнасці ад вiду і наяўнага ў інваліда парушэння здароўя.
Кантактны нумар тэлефона работнiка, якi адказны за аказанне сiтуацыйнай дапамогi iнвалiдам:
Насковiч Iрына Мiкалаеуна, педагог-псiхолаг - 8 (01647) 2 31 59
Лаская Валянцiна Уладзiмiрауна, педагог сацыяльны – 8 (01647) 2 31 59
АСНОЎНЫЯ КАТЭГОРЫІ ІНВАЛІДАЎ, ЯКІЯ МАЮЦЬ ПАТРЭБУ Ў СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОЗЕ
№ п/п
|
Код
|
Пераважны вiд дапамогі
|
Сiтуацыйная дапамога
|
Графiчная выява
|
1
|
К – Інвалід перамяшчаецца ў калясцы
|
Мае патрэбу ў частковым староннім доглядзе і дапамозе, у т.л. па-за домам, у сувязі з выяўленым абмежаваннем здольнасці да мабільнасці.
|
Мае патрэбу ў дапамозе супрацоўнікаў арганізацыі пры перамяшчэнні па тэрыторыі арганізацыі.
|
|
2
|
А – з парушэннем апорна-рухацельнага апарата
|
Мае патрэбу ў частковым староннім доглядзе і дапамозе, у т.л. па-за домам, у сувязі з выяўленым абмежаваннем здольнасці да самаабслугоўвання і бытавога жыцця.
|
Мае патрэбу ў дапамозе (суправаджэннi) супрацоўнікаў арганізацыі па тэрыторыі арганізацыі.
|
|
3
|
С – Інвалід сляпы і са слабым зрокам абмежаваны ў арыентацыі
|
Мае патрэбу ў частковым староннім доглядзе і дапамозе і суправаджэнні, у т.л. па-за домам, у сувязі са значна выяўленым абмежаваннем здольнасці да арыентацыі (сляпыя і са слабым зрокам).
|
Інвалід па зроку (сляпы). Мае патрэбу ў дапамозе (суправаджэннi) супрацоўнікаў арганізацыі па тэрыторыі арганізацыі.
|
|
4
|
Г – Інвалід глуханямы або глухі
|
Мае патрэбу ў спецыялізаванай дапамозе (сурдаперакладчыка) пры фармальных узаемаадносінах (пераважна па-за домам) у сувязі са значна выяўленым і выяўленым абмежаваннем здольнасці да зносін і міжасобасных ўзаемадзеянню (глуханямыя, глухія).
|
Пры фармальных ўзаемаадносінах з супрацоўнікам арганізацыі мае патрэбу ў паслугах сурдаперакладчыка
|
|
5
|
У – Інвалід абмежаваны ў зносінах і кантролі за сваімі паводзінамі
|
Складаюць інваліды з выяўленымі (цяжкія праблемы) парушэннямі разумовых функцый. Пры наведванні арганізацыі інвалідам з кодам «У» сітуацыйная дапамога аказваецца суправаджаючымi іх асобам супрацоўнікам арганізацыі пры наяунасцi цяжкасцей.
|
суправаджэнне і дапамога ў арыентацыі (уваход/выхад); - азнаямленне з размешчанай у арганізацыі інфармацыяй; - дапамога ў запаўненні дакументаў (ўдакладніць інфармацыю)
|
|
АЛГАРЫТМЫ АКАЗАННЯ СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОГІ ІНВАЛІДАМ
У мэтах забеспячэння ўмоў для бесперашкоднага доступу ва ўстанову інвалідаў, якія маюць патрэбу ў сітуацыйнай дапамозе забяспечана:
1. Выдзеленае на стаянцы ўстановы спецыяльнае парковачнае месца для аўтатранспарту інвалідаў;
2. Будынак, абсталяваны элементамі даступнасці (пандус, поручні, шырокія дзвярныя праёмы, кнопка выкліку персаналу) у адпаведнасці з дзеючымі нарматыўна-прававымі актамі ў сферы горадабудаўнічай палітыкі;
3. Зоны аказання паслуг абсталяваны элементамі даступнасці;
4. Ва ўстанове ў наяўнасці маюцца тэхнічныя сродкі рэабілітацыі, якія дазваляюць перамяшчацца па-за і ўнутры будынка (крэсла-калыска, хадункі).
Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам» К": (Інвалід перасоўваецца на калясцы, мыліцах).
Супрацоўнік ЦКРНіР:
выходзіць на вуліцу, адкрывае ўваходныя дзверы;
інваліду на мыліцах прадастаўляе крэсла-калыску пры ўваходзе ў будынак, аказвае дапамогу пры перамяшчэнні ў крэсла-калыску;
дапамога пры ўваходзе ў будынак;
удакладняе, у якой дапамозе мае патрэбу атрымальнік сацыяльных паслуг, даведаецца мэта наведвання адміністрацыя паведамляе аб наведванні кліента з абмежаваннем перамяшчэння;
дапамагае распрануцца ў гардэробе; даведацца пра мэты наведвання; калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета; пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае да кабінета. суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
адмова ад адказнасці суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
пры выхадзе з установы аказвае дапамогу.
Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам "С" (Інвалід сляпы і са слабым зрокам абмежаваны ў арыентацыі).
Супрацоўнік ЦКРНіР:
сустракае сляпога інваліда на вуліцы (на ўваходзе ў будынак);
адчыняе ўваходныя дзверы;
дапамагае ўвайсці ў будынак;
даведваецца з якой мэтай наведаўся;
дапамагае распрануцца ў гардэробе;
пры неабходнасці знаёміць з усімі надпісамі ва ўстанове;
пры звароце без запісу, паведамляе спецыяліста аб атрымальніку сацыяльных паслуг;
бярэ атрымальніка сацыяльных паслуг пад локаць і суправаджае да кабінета спецыяліста;
Спецыяліст па сацыяльнай рабоце, супрацоўнік установы:
выходзiць да атрымальніка сацыяльных паслуг, пытае мэту наведвання;
суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання (магчыма з падтрымкай пад локаць);
пры неабходнасці аказвае дапамогу пры арыентацыі ў кабінеце;
пры неабходнасці дапамагае пры апрананні і распрананні;
пры неабходнасці кансультацыі іншага спецыяліста суправаджае атрымальніка сацыяльных паслуг у перамяшчэнні па кабінетах, падтрымліваючы яго пад локаць;
па заканчэнні прыёму суправаджае атрымальніка паслуг пры перамяшчэнні да гардэроба;
аказвае дапамогу пры апрананні;
суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.
Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам «А» (інвалід з нарушэннем апорна-рухацельнага апарата).
Супрацоўнік ЦКРНіР:
сустракае інваліда, пытае пра мэту наведвання;
адкрывае і зачыняу ўваходныя дзверы;
дапамагае распрануцца ў гардэробе;
пры звароце без запісу, паведамляе спецыяліста аб атрымальніку сацыяльных паслуг;
суправаджае да кабінета спецыяліста
пры неабходнасці дапамагае пры апрананні і распрананні;
пры неабходнасці кансультацыі іншага спецыяліста суправаджае атрымальніка паслуг да кабінета;
па заканчэнні прыёму суправаджае атрымальніка паслуг пры перамяшчэнні да гардэроба;
дапамога пры апрананні.
суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.
Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам " Г " (Інвалід глуханямы або глухі).
Пры наведванні ўстановы інвалідам з дадзеным кодам, сітуацыйная дапамога аказваецца суправаджаюць іх асобам супрацоўнікамі ўстановы пры ўзнікнавеннi цяжкасцей.
Супрацоўнік ЦКРНіР:
суправаджае і дапамагае арыентавацца (уваход/выхад);
у час знаходжання інваліда ва ўстанове суправаджае інваліда па тэрыторыі ўстановы, знаёміць з пісьмовай інфармацыяй аб праводзімых ва ўстанове мерапрыемствах;
суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
аказанне дапамогі ў запаўненні дакументаў;
па заканчэнні прыёму суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.
Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам "У" (Інвалід абмежаваны ў зносінах і кантролі за сваімі паводзінамі).
Сітуацыйная дапамога аказваецца суправаджаюць іх асобам супрацоўнікамі ўстановы пры ўзнікаюць цяжкасцях.
Супрацоўнік ЦКРНіР:
суправаджае і дапамагае арыентавацца (уваход/выхад);
даведваецца пра мэту наведвання;
знаёміць з размешчанай ва ўстанове інфармацыяй аб праводзімых ва ўстанове мерапрыемствах, удзельнічае ў правядзенні рэабілітацыйных мерапрыемстваў;
суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
аказвае дапамогу ў запаўненні дакументаў;
па заканчэнні прыёму суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.
знаёмiць з размешчанай ва ўстанове інфармацыяй;
дапамвгае ў запаўненні дакументаў (удакладніць інфармацыю);
суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду.